علائم دیسک کمر خطرناک چیست؟
نوشته شده توسط : dryousefi

علائم دیسک کمر خطرناک زمانی بروز پیدا می‌کند که دیسک‌های آسیب دیده بر روی ریشه‌های عصبی فشار وارد آورده و بیمار دچار فلج اندام‌ها می شود. در بیشتر موارد که فرد با فتق دیسک مواجه می‌شود، در اثر لغزش شدید دیسک‌ها آسیب جدی به ناحیه ریشه‌های عصبی وارد خواهد شد. لغزش دیسک‌ها می‌تواند تکانه‌های عصبی در قسمت کمر و پاها قطع کند.

در چنین شرایطی حتماً بیمار برای باید برای درمان بیماری دیسک کمر خطرناک اقدام کند. چرا که اگر درمان به موقع صورت نگیرد ممکن است ضایعات نخاعی شدیدی به کمر فرد وارد شود. زمانی که فرد علائم دیسک خطرناک را مشاهده می‌کند، باید به دنبال درمان باشد. یکی از بهترین روش‌های درمانی جدید، اوزون تراپی دیسک کمر است. اوزون تراپی باید در کلینیک‌های تزریق پی آر پی و زیر نظر متخصصان توانبخشی صورت می‌گیرد تا هیچ نوع عارض ای برای فرد ایجاد نشود.

آشنایی با علائم دیسک کمر خطرناک

افرادی که دچار عارضه دیسک کمر می‌شوند، اگر با دیدن نشانه‌های اولیه پیگیر بهبود و درمان خود باشند، قطعاً راحت‌تر می‌توانند از طریق روش‌هایی چون تزریق استروئیدها بیماری خود را کنترل کنند. اما چنانچه این عارضه در مراحل اولیه دیدن نشانه‌ها و علائم درمان نشود، تبدیل به دیسک کمر پیشرفته یا خطرناک خواهد شد. پس از آن درمان قطعاً سخت‌تر می‌شود و فرد باید روش‌های دیگری را برای درمان دیسک کمر خود پیگیری کند. اما مهم‌ترین علائم دیسک کمر خطرناک را می‌توان شامل فتق دیسک، برآمدگی، سایش و پارگی دیسک دانست که در هر کدام از این موارد دیسک کمر تبدیل به عارضه پیشرفته و خطرناک خواهد شد.

آشنایی با علائم دیسک کمر خطرناک 

برآمدگی سایش و پارگی دیسک کمر

زمانی که بافت دیسک بین مهره‌ای برآمده می‌شود، می‌تواند به طور کامل از مکان خود خارج شود که به آن برآمدگی دیسک بین مهره‌ای می‌گویند. علاوه بر این زمانی که بافت دیسک بین مهره برآمده می‌شود، فرد دچار فتق دیسک خواهد شد. برآمدگی یا فتق باعث درد شدید نمی‌شود و زمانی که مشکلات مربوط به دیسک‌های بین مهره‌ای بیشتر می‌شوند، بافت بیرون زده دیسک به ریشه‌های عصبی اطراف فشار وارد می‌آورند. در نتیجه درد بسیار ناخوشایندی برای بیمار رخ می‌دهد که آن را می‌توان جز علائم دیسک کمر خطرناک دانست. بعضی از نواحی ستون فقرات احتمال بیرون زدگی بیشتری نسبت به سایر نواحی دارند. مثلاً فتق دیسک در ستون فقرات کمری بیشتر از ستون فقرات گردن یا قفسه سینه است.

زمانی علائم دیسک کمر خطرناک بروز می‌کند که بیرون زدگی دیسک بین مهره‌ای همراه با التهاب و تورم باشد. در این صورت فشار مستقیم به دیسک بین مهره ای می تواند باعث فشار عصب ها نیز شود. در چنین شرایطی معمولاً هم در قسمت آسیب دیده ستون فقرات و هم در ناحیه‌ای که توسط عصب تحت فشار است، درد زیادی وجود دارد.

مقالات بیشتر: دیسک کمر چیست؟

شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خطرناک

از مهم‌ترین نشانه‌ها و علائم دیسک کمر خطرناک بی‌حسی در باسن، از دست دادن کنترل روده و مثانه، ضعف در دو پا و درد شدید در ناحیه کمر است. تمامی این علائم نشان دهنده مشکلات نخاعی یا مشکل در ستون فقرات افراد هستند. در مجموع این علائم نشان دهنده سندرم دم اسب است که عدم درمان به موقع آن باعث زمینگیر شدن بیمار و در بسیاری از موارد باعث فلج وی خواهد شد.

تنش‌هایی مانند التهاب و فشار زیاد به ریشه‌های عصبی انتهای ستون فقرات، علائم دیسک کمر خطرناک را شدیدتر می‌کند. چنانچه از طریق روش‌های درمانی مؤثر پیگیر این علائم نباشید، منجر به فلج و همچنین سایر اختلالات دائمی خواهد شد.

شایع‌ ترین علائم دیسک کمر خطرناک 

 

در صورت مشاهده هرکدام از علائم دیسک کمر خطرناک لازم است که فرد مراحل درمان را طی کند. از روش‌های درمانی مؤثر اوزون تراپی است که به عنوان یکی از روش‌های طب جدید با استقبال روبرو شده است. در حال حاضر این روش توسط بسیاری از متخصصان توانبخشی توصیه می‌شود. این روش توسط بیماران زیادی انجام می‌شود تا آسیب‌های بیشتری به ستون فقرات و همچنین به ریشه‌های عصبی کمر وارد نشود.

مقالات بیشتر: کاهش درد زانو با پی آر پی

اگر می‌خواهید روش اوزون تراپی دیسک کمر را به عنوان یکی از روش‌های جایگزین عمل جراحی انجام دهید، توصیه ما این است که به متخصصین ارتوپد و توانبخشی مراجعه کنید که در این زمینه تخصص کافی دارند. کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی متشکل از تیم متخصص توانبخشان کشور با بهره گیری از بهترین تکنیک‌ها هنگام تزریق اوزون می‌توانند به شکل موثری در درمان و کاهش التهابات دیسک کمر بیماران کمک کنند.

روش‌ های درمان علائم دیسک کمر خطرناک

دیسک کمر خطرناک شدیدترین حالت فتق دیسک است. در این حالت بین مهره‌ها فتق شدیدی ایجاد می شود و به این دلیل که عصب عبوری از کانال نخاعی تحت فشار قرار دارد، آسیب زیادی به ریشه‌های عصبی وارد می آید. در چنین شرایطی استراحت کردن بیمار باعث کاهش التهابات و تورم ناحیه آسیب دیده می‌شود. اما زمانی که فرد علائم دیسک کمر خطرناک را مشاهده می‌کند، حتماً باید از روش‌های درمانی مؤثر استفاده کند.

بیشتر بخوانید: اوزون تراپی کمر چگونه است؟  

جراحی از روش‌های پر عارضه‌ای است که مد نظر بیماران نیست، چرا که بعد از جراحی، احتمال فلج شدن بیمار نیز وجود دارد. بنابراین اکثر پزشکان راه‌های درمانی دیگر را توصیه می‌کنند. یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش‌ها برای درمان دیسک کمر اوزون تراپی است. با تزریق اوزون به دیسک‌های بین مهره‌ای، تا حد زیادی می‌توان فشاری که به عصب نخاعی وارده را کاهش داد. اثرگذاری این روش به این دلیل است که تزریق اوزون باعث کوچک شدن بخش بیرون زده دیسک خواهد شد.

مزایای اوزون درمانی دیسک کمر

۱- یکی از مزایای اوزون تراپی دیسک کمر این است که ارتفاع و آناتومی طبیعی دیسک تغییر نمی‌کند.

۲- از آنجا که بسیار می‌تواند در درمان التهابات دیسک کمر فرد اثرگذار باشد، به عنوان یکی از روش‌های جایگزین در علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

۳- روش اوزون تراپی دیسک‌ها را در بلند مدت بهبود خواهد داد و افراد می‌توانند فعالیت‌های روزمره خود را از طریق این روش از سر بگیرند.

۴- مراحل اوزون تراپی کمردرد یا اوزون درمانی باید توسط متخصصان و توانبخشانی که با تکنیک‌های تزریق اوزون آشنایی دارند انجام شود. توجه داشته باشید اگر این کار توسط افراد غیرمتخصص صورت گیرد، موجب عفونت ستون فقرات خواهد شد. در نتیجه فرد ممکن است به آمبولی ریه نیز دچار شود.

مزایای اوزون تراپی دیسک کمر 

خلاصه مطالب

دیسک کمر یکی از عارضه‌های جدی است که اگر به موقع برای درمان آن اقدام نکنید، ممکن است دچار مشکلات جدی شوید. مهم‌ترین علائم دیسک کمر خطرناک زمانی بروز می‌کنید که فرد در پاها، ران‌ها و همچنین قسمت روده و مثانه خود دچار بی‌حسی می‌شود. در چنین شرایطی روش‌های مختلفی برای درمان علائم دیسک کمر خطرناک وجود دارد. یکی از موثرترین این روش‌ها اوزون تراپی دیسک کمر است که از سوی متخصصان توان بخشی و فیزیوتراپ‌ها بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

 

چنانچه شما بیماران گرامی با علائم دیسک کمر خطرناک مواجه هستید، برای جلوگیری از آسیب شدیدتر می‌توانید روش اوزون درمانی دیسک کمر را برای درمان و بهبود دیسک کمر خود انتخاب کنید. کلینیک پی آر پی دکتر یوسفی از بهترین کلینیک‌های توانبخشی است که با داشتن کادر مجرب از فیزیوتراپ‌ها و توانبخشان کشور است می‌توانند با کمترین عارضه به درمان مؤثر شما عزیزان کمک کنند.

برای دانلود pdf مقاله کلیک کنید.

 

 

منبع: سایت پی آر پی و اوزون تراپی دکتر یوسفی وعلائم دیسک کمر خطرناک چیست؟

 





:: برچسب‌ها: اوزون تراپی , اوزون تراپی کمر , اوزون تراپی شانه , اوزون کمر , اوزون شانه , اوزون , دیسک کمر , ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: